FAQ

Wil jij weten hoe je een product kunt retourneren of ruilen? Heb jij vragen over hoe je een product moet monteren? Dit en nog meer leggen wij je uit in de veelgestelde vragen.

bestelling & levering

Wat zijn de verzendkosten?

Onze producten bezorgen wij door heel Europa! Vanaf €40 is de verzending in Nederland en België gratis.

Welke vervoerder gebruiken jullie?

Wij maken gebruik van twee verschillende vervoerders, namelijk PostNL en DHL.

Wanneer wordt mijn pakket bezorgd?

Op werkdagen voor 23:00 uur besteld? Dan wordt je bestelling dezelfde dag verzonden. In 95% van de gevallen wordt jouw pakket dan de volgende dag bezorgd.

Bestel op tijd als het om een cadeau gaat, de postbode heeft heel soms net een dagje extra nodig.

Bestellingen die je op vrijdag na 23.00 uur en maandag tot 23.00 uur plaatst (de bestellingen in het weekend zijn hierbij inbegrepen), worden op dinsdag bezorgd.

Bezorgmoment is nog onbekend, wat moet ik doen?

PostNL of DHL heeft je pakje nog niet verstuurd vanuit hun distributiecentrum. Wacht een paar dagen tot de tracktrace meer informatie geeft. Heb je na een week nog steeds geen levertijd ontvangen? Neem dan contact met ons op via service@ukje.nl.

Mijn pakket is niet bezorgd, wat moet ik doen?

Neem gerust contact met ons op via service@ukje.nl en vermeld daar in uw bestelnummer. Wij zullen gelijk kijken waar het mis gaat.

Vanwege de toenemende drukte bij de vervoerders, kan het zo zijn dat jouw pakket één of twee
dagen vertaging heeft.

Pre-orders: Wanneer kan ik mijn pre-order verwachten??

De levertijd van je pre-order staat bij het product vermeld. Jouw hoes is speciaal voor jou gereserveerd en zodra hij klaar is, wordt hij naar je opgestuurd! Je ontvangt daarvan bericht.

Wat is de status van mijn bestelling?

De status van de bestelling is te zien in jouw Ukje account, klik hier om in te loggen.

Daarnaast krijgt u per e-mail nog een track and trace.

Retourneren & Ruilen

Kan ik een bestelling annuleren?

Op het moment dat de betaling is voldaan, kan deze niet meer worden teruggehaald.

Zodra je je bestelling wilt annuleren, moet je zo snel mogelijk contact opnemen met ons. Op die manier kunnen wij de bestelling misschien nog tegenhouden. Als dat niet is gelukt, kan je natuurlijk altijd de aankoop binnen 30 dagen na ontvangst retourneren.Zie hiervoor: de pagina over retourneren.

Hoe kan ik een product retour sturen?

Meld binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling je retour aan via Ukje-retouren.

Print je label uit en breng het pakket naar een PostNL shop. Let op: Bewaar je track & trace code minimaal 30 dagen.

Verstuur je pakket altijd met track & trace! Wij kunnen geen betaling terugboeken als je retour kwijtraakt en je geen track & trace hebt.

Je ontvangt je betaling zo spoedig mogelijk terug, dit doen wij uiterlijk binnen 14 dagen na het aanmelden van jouw retour.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke betaling hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetalingen geen kosten in rekening worden gebracht.

Wij mogen wachten met de terugbetaling totdat wij je retour hebben ontvangen of totdat je ons een bewijs van verzending hebt toegestuurd.

Bij betaalmethodes waarbij betaalkosten in rekening worden gebracht zoals Afterpay, PayPal en Creditcard krijg je de extra betaalkosten na retournering niet terug omdat deze kosten ook bij een retour bij ons in rekening worden gebracht.

Wanneer je meer doet met het product dan alleen het beoordelen ervan (om te zien of je het wilt houden) en er ontstaat daardoor schade, ben je aansprakelijk voor de waardevermindering. Je mag de producten beoordelen zoals dat ook in een winkel mogelijk is. Ook als je product gewassen hebt zullen we het product beoordelen op de waardevermindering.

Hoe ruil ik een product?

Het is niet mogelijk om uw product te ruilen. Uiteraard kunt u het product retour sturen en een nieuw product bestellen.

Ik heb een beschadigd/verkeerd product ontvangen, wat moet ik doen?

Wat vervelend om te horen dat er iets mis is met uw bestelling! Als u een beschadigd of onjuist product heeft ontvangen, laat het ons dan per e-mail via service@ukje.nl. Vermeld het volgende in de email: bestelnummer, beschrijving van het probleemen foto's. We zullen ons uiterste best doen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Garantie en klacht

Heb je na 14 dagen een klacht of vraag over je product? Neem dan ook gerust contact met ons op via service@ukje.nl.

Op alle producten van Ukje geldt de wettelijke garantie, verder zijn er geen extra garanties van toepassing. Onze producten moeten de eigenschappen bezitten die voor een normaal gebruik nodig zijn, daarbij mogen ze bij normaal gebruik geen gebreken vertonen. Mocht een product van Ukje onverhoopt toch gebreken vertonen, dan zullen wij dit gebrek herstellen. Als het product al langere tijd in gebruik is en het vertoont een mankement, dan zullen we samen met je naar een goede oplossing zoeken.

Wij geven zo snel mogelijk reactie en doen ons best om je klacht zo goed mogelijk te verhelpen.

Als we er samen niet uitkomen kunnen zowel Ukje als de klant contact opnemen met de geschillencommissie van het Webshop Keurmerk (Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag, www.sgc.nl). Zij zullen dan uitspraak doen over de kwestie.

product

Hoe bevestig ik mijn hoes/kussenset?

Heb je hulp nodig met het bevestigen van jouw hoes? Bekijk dan snel onze instructiefilmpjes.

Staat jouw filmpje er niet tussen of heb je nog vragen? Stuur ons dan gerust een mail: service@ukje.nl

Ik heb een stoel die niet op de website staat, is daar ook een passende hoes voor?

Alle Ukje hoezen hebben een perfecte pasvorm. Voor elke stoel is een perfect passende hoes ontworpen. Stuur een foto van je stoel naar service@ukje.nl en we kijken of wij een geschikte hoes hebben.

Kan ik mijn eigen ontwerp bestellen?

Helaas is dit (nog) niet mogelijk. Stuur gerust uw wensen door, wellicht kunnen wij jouw ideeën gebruiken voor toekomstige collecties.

Anders

Steunen jullie een goed doel?

Ja, zeker! Ukje geeft 20% van
haar omzet aan Compassion. Met deze 20% krijgen 20 kinderen in Peru zorg, onderwijs en gezonde voeding. Ons motto is “For Happy Families” en daarom willen
wij bij Ukje gezinnen helpen en ondersteunen!

In Europa doen we dat met onze hoezen en in ontwikkelingslanden met donaties voor kinderen. Met een aankoop bij Ukje help jij kinderen in Peru.