Retourneren & Ruilen
Alles over retourneren & ruilen
Bij Ukje kun je gerust winkelen. Als je niet tevreden bent met je bestelling mag je deze terug sturen. Op alle producten van Ukje geldt de wettelijke garantie.
Hoe retourneer je een product?
- Meld binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling je retour aan via Ukje-retouren. Print je label dat je na een succesvolle aanmelding van ons ontvangt en breng het pakket naar een PostNL shop. Let op: Bewaar je T&T code minimaal 30 dagen.
- Je ontvangt je betaling zo spoedig mogelijk terug, maar uiterlijk 14 dagen na ingang van je retour. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetalingen geen kosten in rekening worden gebracht.
- Wij mogen wachten met de terugbetaling totdat wij je retour hebben ontvangen of totdat je ons een bewijs van verzending hebt toegestuurd.
- Soms raken pakketjes kwijt in de post. Als je een product retour stuurt, ben je zelf verantwoordelijk voor een juiste verzending. Wij kunnen geen betaling terugboeken als je retour kwijt raakt in de post. Vaak is een brievenbuspakje een handige oplossing. Deze pakjes hebben tracktrace.
- Je krijgt alles terug wat je betaald hebt (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere verzendwijze of betaalwijze dan de door ons geboden goedkoopste standaard optie van verzending en goedkoopste standaard optie van betaalmethode.) Bij betaalmethodes waarbij betaalkosten in rekening worden gebracht zoals Afterpay, PayPal en Creditcard krijg je de extra betaalkosten na retournering niet terug omdat deze kosten ook bij een retour bij ons in rekening worden gebracht. Als je dit wilt voorkomen kun je beter kiezen voor een betaalwijze zonder extra betaalkosten zoals iDeal, Overboeking, Sofort en MisterCash.
- De retourkosten zijn voor je eigen rekening. De kosten hiervoor zie je terug op de aanmeldpagina van onze retouren. De kosten hiervoor zijn rond de 7€.
- Wanneer je meer doet met het product dan alleen het beoordelen ervan (om te zien of je het wilt houden) en er ontstaat daardoor schade, ben je aansprakelijk voor de waardevermindering. Je mag de producten beoordelen zoals dat ook in een winkel mogelijk is. Ook als je product gewassen hebt zullen we het product beoordelen op de waardevermindering.
- Stuur je product terug in de zo oorspronkelijk als mogelijke verpakking.
Garantie en klacht
- Heb je na 14 dagen een klacht of vraag over je product? Neem dan ook gerust contact met ons op via service@ukje.nl.
- Op alle producten van Ukje geldt de wettelijke garantie, verder zijn er geen extra garanties van toepassing. Onze producten moeten die eigenschappen bezitten die voor een normaal gebruik nodig zijn, daarbij mogen ze bij normaal gebruik geen gebreken vertonen. Mocht een product van Ukje onverhoopt toch gebreken vertonen, dan zullen wij dit gebrek herstellen. Als het product al langere tijd in gebruik is en het vertoont een mankement, dan zullen we samen met je naar een goede oplossing zoeken.
- Wij geven binnen 2 dagen reactie en doen ons best om je klacht zo goed mogelijk te verhelpen.
- Als we er samen niet uitkomen kunnen zowel Ukje als de klant contact opnemen met de geschillencommissie van het Webshop Keurmerk (Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag, www.sgc.nl). Zij zullen dan uitspraak doen over de kwestie.
Wettelijk modelherroepingsformulier
Uiteraard kun je bij ons ook gebruik maken van het wettelijk vastgestelde formulier voor herroepingen. Deze kun je downloaden door op deze link te klikken.